I forbindelse med dit opdrag hos enp-advokater I/S modtager vi data, herunder persondata. Læs mere herom i vores privatlivs
politik.
Vi opbevarer e-mails, breve, dokumenter m.v., som vi modtager fra dig, og som vi vurderer har relevans for varetagelse af din sag både under sagen og i indtil 10 år efter sagens afslutning.
Dette gælder blandt andet dit navn, adresse, personnummer og ID og kan også gælde oplysninger om familieforhold, helbred, sygdom, økonomi m.v., som vi er kommet i besiddelse af som et led i varetagelsen af din sag.
Vi foretager løbende en vurdering af, hvor vidt de modtagne data er nødvendige for varetagelsen af din sag og dermed for udførelsen af den aftalte opgave, hvorfor vi også kan og vil slette data, i det omfang vi ikke finder dataene nødvendige. Følgelig kan du blive anmodet om at fremsendes data på ny, hvis de bliver relevante på et senere tidspunkt.
Du har til enhver tid ret til at få oplyst, hvilke data vi opbevarer om dig og til at tilbagekalde samtykke til opbevaring og til at få korrigeret eller slettet data. Krav om sletning kan dog være begrænset af vores ret eller pligt til at opbevare disse, lige som vores behandling af din sag kan blive umuliggjort, såfremt data skal slettes.
Advokatfirmaets behandling af persondata kan påklages til Datatilsynet, eller såfremt klagen angår advokatetiske forhold til Advokatnævnet.
Korrespondance i sagen kan og bør i videst muligt omfang foregå via e-mail. Såfremt det bliver nødvendigt at fremsende dokumenter eller andet materiale, der indeholder persondata eller personfølsomme oplysninger, herunder ID, kan dette alene ske via krypteret/sikker e-mail, almindelig post eller vores kundekendskabsportal.
Ved fremsendelse af dokumenter med almindelig e-mail kan vi sende dig en kode pr. sms til at åbne dokumenterne med.
Du gøres udtrykkelig opmærksom på, at enp-advokater I/S ikke påtager sig ansvar for andres indbrud i eller anvendelse af forsendelser til mig.